Известие

Collapse
No announcement yet.

Разлика в "стъпката" на 155 - защо ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Разлика в "стъпката" на 155 - защо ?

    Тъй, понеже след монтажа на новите пружини нуждата от дистанциращи фланци нарастна, се зарових в манюала на 155, и гледам следните данни :

    - за купета до '95 :
    * предна стъпка - 1469мм
    * задна стъпка - 1402мм
    -------------------------------
    разликата е 67мм;

    - за купетата след '95 :
    * предна стъпка - 1496мм
    * задна стъпка - 1438мм
    -------------------------------
    разликата е 58мм;

    Та до тук два въпроса :
    1. Някой има ли сносна информация относно това защо задната стъпка е по-малка ? - обяснението за по-добра управляемост някак не ми се връзва с по-тясната задница ... но съм благодарен на всяко инфо де.
    2. Ако сложа фланци с различна дебелина, за да изравня почти двете стъпки, със сигурност колата ще изглежда по-добре, но доколко ще си прецакам стабилността на колата ?

    Засега идеята ми е за фланци 15мм отпред и 25мм отзад - за да намаля малко визуалната разлика, и да не нарушавам много фабричната "настройка", т.е. разликата в стъпките да е 38мм. Имам и два фланеца по 5мм на предните главини, с които да мога да варирам в "раздуването" ...
    Идеи ?
    155 MY.95 Sport - 2.0 TS 8v (ressurected by Теодор & Токича)
    Fan Club Alfa Romeo 155 - Bulgaria

  • #2
    Ето на R8 размерите(това намерих в момента) -
    http://images24.fotki.com/v861/photo...tionsR8-vi.png
    Ето и 159 от 2006-та
    http://www.autopressnews.com/2005/m0...mensions.shtml
    Последния макларън - http://www.mclarenroadcars.com/wp-co...ology_1000.jpg

    Пак е така и е точно за управляемост по-тясна колата отзад. Виж и болид от Ф1 и там е така.
    Ако искаш нещата да са в норма слагай навсякъде еднакви фланци и ще си ок.
    Но има автомобили с еднаква стъпка отпред и отзад - така че предполагам за тези размери имат значение и наклоните на колелата, за да е пак добре управляема колата.
    Last edited by Furious 155; d.m.y г., 16:15.


    Даването на газ, води до пристрастяване!
    Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
    Volvo V50 2.0D by RuBig

    Comment


    • #3
      ...а отделно, че и самото купе на автомобила става по-тясно назад.
      Ако изравниш предната и задната стъпка, тогава задните гуми ще изскочат много навън от калниците.
      AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
      Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

      Comment


      • #4
        Благодаря за отзивите. Засега няма да изравнявам, но все пак ще измъкна задните гуми малко по-навън - т.е. ще намаля разликата в стъпките с 20мм - надявам се няма да е фатално...
        155 MY.95 Sport - 2.0 TS 8v (ressurected by Теодор & Токича)
        Fan Club Alfa Romeo 155 - Bulgaria

        Comment


        • #5
          ....каквото и да правиш...увеличаваш разхода, нарушавайки заводските размери!
          По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
          https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE

          Comment


          • #6
            Абе то разхода ми щял да скочи много и със 16-цоловите гуми разправяше един - ма ей-го на - не е така ... даже (да чукна на дърво) гори ужасяващо малко като за тия си години ...
            Каква е логиката за увеличаване на разхода при уширяване на колата пък ?!?
            - стъпката на гумата спрямо повърхността на земята е една и съща
            - теглото на колата не се променя кой-знае колко
            155 MY.95 Sport - 2.0 TS 8v (ressurected by Теодор & Токича)
            Fan Club Alfa Romeo 155 - Bulgaria

            Comment


            • #7
              Ако е и с регулирана предница нищо не се променя Важното е гумите да вървя напред ( и то четирите ) а според мен колкото са по еднакви предната и задните стъпки толкова по-добре,особенно зимата в коловозите
              EX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
              EX Mazda 6 2004 +Lpg ----EX SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd
              NOWAudi a6 c6 Allroad 3.2 FSI + LPG

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от Alfa User Покажи съобщение
                ...
                - теглото на колата не се променя кой-знае колко
                сложете по 1-1.5 кг за фланец на главина - колко ще вдигне разхода допълнително тегло от 6кг ???

                А за коловозите зимата - няма по-гадно нещо то това колата постоянно да ти играе наляво-надясно от "ходене по ръба"
                155 MY.95 Sport - 2.0 TS 8v (ressurected by Теодор & Токича)
                Fan Club Alfa Romeo 155 - Bulgaria

                Comment


                • #9
                  За гумите си има размери който може да носи даден модел...дали калника ще го изпълва повече гума, или повече джанта не е от значение...друга бира е съпротивлението...особено когато е изнесено...ако ме разбираш.
                  Килограмите не ги бройм...може да изхвърлиш нещо от багажника и да уравновесиш)
                  п.п.размерът е от значение....за коловозите няма да говорим....но при завиване и високи скорости не си мисли, че ще си по добре от стандартното...просто визията ще е друга.
                  По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
                  https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от Бобби Покажи съобщение
                    но при завиване и високи скорости не си мисли, че ще си по добре от стандартното...
                    тук не си прав... има значение колко широко стъпваш, точно за скоростни завои. Важното е да запази разликата отпред и отзад. Най-лесно с еднакви фланци навсякъде.


                    Даването на газ, води до пристрастяване!
                    Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
                    Volvo V50 2.0D by RuBig

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от Furious 155 Покажи съобщение
                      тук не си прав... има значение колко широко стъпваш, точно за скоростни завои. Важното е да запази разликата отпред и отзад. Най-лесно с еднакви фланци навсякъде.
                      ..ама той не я запазва доколкото разбрах... ще вземе да излезе, че съм прав да му се невиди)
                      По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
                      https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE

                      Comment


                      • #12
                        Да, няма да запазя оригиналната стъпка, но разликата няма да е драстична - не искам да нарушавам стабилността чак толкова
                        155 MY.95 Sport - 2.0 TS 8v (ressurected by Теодор & Токича)
                        Fan Club Alfa Romeo 155 - Bulgaria

                        Comment


                        • #13
                          Алекс,
                          5-6 килограма в багажника нямат никакво значение.
                          Но я си помисли какво става когато тези 5-6 килограма са на гумите и двигателя трябва да ги развърта всеки път.
                          Баси не знам как да го обясня като хората.
                          Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
                          ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от pr_00f Покажи съобщение
                            Алекс,
                            5-6 килограма в багажника нямат никакво значение.
                            Но я си помисли какво става когато тези 5-6 килограма са на гумите и двигателя трябва да ги развърта всеки път.
                            Баси не знам как да го обясня като хората.
                            И аз мога в тазви връзка да добавя че на последния тракдей бях със 17 цолови джанти и джанта с гума беше по 20кг. На правата такъв преглед на печата беше...
                            Затова алуминиеви фланци на 4-те колела по 25мм или 20мм .


                            Даването на газ, води до пристрастяване!
                            Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
                            Volvo V50 2.0D by RuBig

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от pr_00f Покажи съобщение
                              Алекс,
                              5-6 килограма в багажника нямат никакво значение.
                              Но я си помисли какво става когато тези 5-6 килограма са на гумите и двигателя трябва да ги развърта всеки път.
                              Баси не знам как да го обясня като хората.
                              А бе човек винаги може да си усложни живота....шегувам се)
                              По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
                              https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE

                              Comment

                              Working...
                              X